Azon kívül, hogy fontos mivel írsz, az is számít, hogy hol és hogyan fogod az adott íróeszközt!
Az 1,5-2 éves gyerkőcök, ismerkedve a különböző íróeszközökkel, marokra fogva, nagy lendülettel, vállból indított mozgással próbálnak firkálgatni, nyomot hagyni a papíron, vagy bármilyen egyéb felületen.

A gyerekek több ceruzafogási technikát kipróbálnak, mire a háromujjas ceruzafogást elsajátítják és azt alkalmazva megtanulják, hogy minél lejjebb fogják az íróeszközüket, annál koordináltabbak lesznek a vonalaik.
A helytelen ceruzatartás papírlapon megnyilvánuló jelei lehetnek az erős nyomaték következményeként képzett lyukak, a kitört ceruzavég által okozott vonalkisiklások, a koordinálatlan vonalképzések. A görcsös izommunka idővel ujjfájdalmat, könyök és vállfájdalmat is okozhat és hosszú távon frusztrációt, teljesítmény és szociális térben való szorongást is vonhat magával.
Tehát könnyen lehet, hogy a szociális problémákkal küzdő gyerekek "pusztán" a rossz ceruzafogás következményeit viszik át szociális térbe. Ezért is fontos a tanítónénik, szülők gyermekre irányuló figyelme az írástanulás kezdeti időszakában - is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése