Az írás változása.
Kisgyermekként az iskolában tanult betűformákkal írunk. Az évek múlásával elkezdünk változtatni a tanult formákon. Kibontakozó személyiségünket, fejlődő képességeinket, megszerzett ismereteinket fokozatosan beépítjük cselekedeteinkbe, gondolkodásunkba, szokásainkba, így írásunkba is. Ezért változik írásunk a kor előrehaladtával. Ezért más egy kisgyermek írása, egy kamaszé, egy felnőtté, egy idős emberé.
A szabály - és normakövető kisiskolás írását ezért nem ajánlott elemzésnek alávetni. Körülbelül 30 éves korunkra alakul ki felnőttkori, egyedi írásunk. Ami természetesen a későbbiekben is alakulhat, de már finomabban, árnyaltabban. Általában markáns átalakulások már nem kísérik.
Kisgyermekként az iskolában tanult betűformákkal írunk. Az évek múlásával elkezdünk változtatni a tanult formákon. Kibontakozó személyiségünket, fejlődő képességeinket, megszerzett ismereteinket fokozatosan beépítjük cselekedeteinkbe, gondolkodásunkba, szokásainkba, így írásunkba is. Ezért változik írásunk a kor előrehaladtával. Ezért más egy kisgyermek írása, egy kamaszé, egy felnőtté, egy idős emberé.
![]() |
Karikatúra a Grafológia című újságból. |
A szabály - és normakövető kisiskolás írását ezért nem ajánlott elemzésnek alávetni. Körülbelül 30 éves korunkra alakul ki felnőttkori, egyedi írásunk. Ami természetesen a későbbiekben is alakulhat, de már finomabban, árnyaltabban. Általában markáns átalakulások már nem kísérik.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése